Country Manager DK
Industri:
Building & Construction.
Virksomheden:
Nordisk koncern med 1500 ansatte i 4 lande, 12 business units og +3 mia. omsætning.
Opgaven og udfordringen i rollen:
Turn around på mangeårig forretning med utidssvarende produktions/- og lager set-up. Skabe lønsomhed gennem optimering af produktions, lager og logistik set-up samt forbedre samhandelsaftaler gennem ændrede salgs/-og rabat strukturer.
Stor change-management opgave. En meget selvstændig rolle i en nordisk matrix organisation hvorfor kandidaten skulle være et godt match for såvel den lokale kultur men også op mod de øvrige ansvarlige i koncernen og de andre country managers.
Kriterier:
Robust kommerciel profil, og stor erfaring med komplekse turn-around opgaver i produktionsvirksomheder indenfor branchen.
Eksekvering:
Via målrettet research og tidligere løste opgaver i branchen etableres en longlist på +40 relevante, men passive (ikke aktivt jobsøgende) kandidater. De kontaktes og screenes for interesse, kompetencer og personlig motivation for opgaven. Over en periode på 2 mdr., og baseret på interviews suppleret med personligheds analyser samt kognitive tests, blev long-listen bearbejdet ned til tre kandidater der møder CEO, bestyrelsesformand og HR fra den potentielle nye arbejdsgiver. Via de case-baserede præsentationsmøder, bliver kandidatfeltet reduceret fra tre til to, og i sidste ende vælger opdraggiver at tilbyde stillingen til den ene som accepterer og der tilknyttes et on-boarding forløb de første 6 mdr. som sikrer en god start.